Buro BRAND

Een animatie laten maken: zo breng je jouw verhaal direct onder de aandacht.

Jouw organisatie heeft iets te vertellen. Over een nieuw product, een manier van werken, een procedure. Soms vertel je dit verhaal aan collega’s. Misschien zelfs aan een groter publiek. Maar wat zou het handig zijn om dit in één keer onder de aandacht van een grote groep mensen te brengen.
Dat je zeker weet dat iedereen hetzelfde verhaal te horen krijgt.
En dan ook op een laagdrempelige, vlotte manier.
Dat kan, met een Animatie!

De animaties maken het verhaal rond en zijn ideaal voor intern gebruik op bijvoorbeeld intranet en voor nieuwe medewerkers. Extern zetten we ze in op onze website, in de salesgesprekken en op bijvoorbeeld LinkedIn.

Saila Kiriwenno Suez Prezero

Wat is een animatie?

Een animatie is een kort filmpje waarin in getekend beeld een verhaal wordt verteld.

Dat is een erg brede definitie (en de Disneyfilm Moana valt daar bijvoorbeeld ook onder) waar van alles onder valt. De animaties die wij maken noemen wij Aimed Animation. Deze zogenaamde aimed animation:

  • Heeft een specifiek doel (is ‘aimed’, gericht).
  • Is voor een specifieke doelgroep.
  • Heeft een stijl die past bij jouw bedrijf en boodschap.
  • Heet een ideale tijdsduur van 90 seconden.
  • Gebruikt vrijwel altijd voiceover.

“Een Aimed Animation is een korte animatie met een gericht doel.”

Dit is het soort animatie waarin Buro BRAND gespecialiseerd is. Door onze ervaringen met visualiseren en visueel faciliteren kunnen wij niet alleen een prachtige animatie maken, maar ook perfect helpen met het structureren van jouw verhaal.

Hierbij zoeken we altijd een animatiestijl die past bij jouw specifieke boodschap en natuurlijk jouw bedrijf.

De voordelen van een animatie

1. Het brengt je bij de kern.

Animatie Buro BRAND

Tijdens het maken van een animatie met Buro BRAND, vragen we jou naar de belangrijkste punten uit je verhaal. Dat betekent vaak dat je keuzes moet maken: Wat moet er wel in? Wat past niet? Wat is nou eigenlijk de essentie van je verhaal? Dit proces is het lastigste, maar ook misschien wel het meest waardevol. Hier begeleiden wij jou in het scherper krijgen van je boodschap, je doelgroep, je verhaal. We doen dit volgens onze gepatenteerde methode (zie verderop).

2. Een animatie is laagdrempelig.

Animatie Buro BRAND is laagdrempelig

Een kort filmpje waarin de kern van jouw verhaal wordt verteld is zeer toegankelijk. Het vraagt een minimale investering in tijd van je publiek. Mensen hoeven geen tekst te lezen of zich door een powerpoint heen te worstelen. De kijker kan zich in een minuut laten leiden door de prettige beelden terwijl de voiceover hem/haar door het verhaal heen leidt.

3. Een animatie is multi-inzetbaar.

Multi inzetbare animatie Buro BRAND

Als je eenmaal een Aimed Animation hebt, kun je die natuurlijk super makkelijk via verschillende kanalen onder aandacht brengen. Door het filmpje op je website te plaatsen, je YouTube kanaal en je intranet. Maar ook (fragmenten) op social media. Of het filmpje tonen tijdens een presentatie. Telkens wetend dat je dezelfde goed doordachte boodschap toont. De mogelijkheden zijn eindeloos!

4. Het is makkelijk te delen.

Animatie Buro BRAND

Als inleiding bij een klant gesprek. Ter informatie van een collega of groep van collega’s. De animatie is door de korte, heldere en concrete boodschap eenvoudig te behappen. En de animatie is elke keer weer consistent. De animatie is een super communicatie middel om aandacht te geven aan (een stukje) nieuw beleid, product of gewenst gedrag. Via al je devices is de animatie eenvoudig te delen en te tonen.

5. Een animatie maakt trots!

Animatie Buro BRAND

Het maken van een animatie is een proces waarbij je de essentie van jouw verhaal haarscherp in beeld krijgt. Dat is soms hard werken, maar het levert enorm veel op. Achteraf heb je niet alleen je eigen verhaal beter op orde, je hebt ook een tastbaar eindproduct. Dat is iets dat je kunt laten zien aan anderen. En waar je trots op kunt zijn.

Animatie laten maken?

Van vonk, naar vlam, naar BRAND! 

Je hebt net kunnen lezen wat de voordelen zijn van een animatie.
Dan lijkt het ons goed ook nog iets te vertellen over de manier waarop hij tot stand komt. Als je een animatie laat maken door Buro BRAND dan leggen wij je uit wat we daarvoor van jou nodig hebben danwel verwachten en begeleiden we je helemaal in een deels co-creatief en deels uitvoerende proces. Doel daarbij is dat jij, of jij met de voor jou van belang zijnde collega’s, jouw verhaal scherp krijgt en verbeeld.

Wat wij als geen ander kunnen is jou daarin helpen en begeleiden. Onze communicatie achtergrond en onze jarenlange ervaring als zakelijk tekenaars en visuele facilitators heeft er voor gezorgd dat wij weten op welke momenten we de juiste vragen moeten stellen en hoe we je snel door dit proces heen kunnen leiden. 

Daarvoor volgen wij onze gepatenteerde Buro BRAND-methode om jouw animatie aan te wakkeren.

De Vonk

Dit is het, het begin van ons avontuur, hier slaan we de stenen van jullie en onze creativiteit tegen elkaar op zoek naar die spark. 

Een creatieve intake volgens ons beproefde systeem. Hier krijgen we het doel scherp, delen we ideeën en maken we met behulp van tekeningen het storyboard.

De Vlam

Langzaam groeit een vonkje uit tot een piepklein vlammetje, dat met genoeg zuurstof, de juiste temperatuur en brandstof steeds sneller groeit. 

Met alle input uit de vonk-fase gaan wij aan de slag. We werken gemaakte schetsen uit, voegen ideeën samen en komen tot een stijl en voice-over.

De BRAND

De vlammen van jullie Animatie razen. Klaar om te woeden in de hoofden van jullie doelgroep. Als een echte BRAND. 

In deze fase komt er echt beweging in het geheel. Hier komt alles samen zodat er een Aimed Animation ligt waarmee jullie de wereld kunnen veroveren.

Tijdens al deze fases is er ruimte voor feedback, aanvullingen en suggesties die we op de BRAND manier in goede banen leiden voor een optimale efficientie.

Details: Een gemiddeld animatie-traject bij ons heeft een doorlooptijd van zes weken. Dit kan zeker ook sneller. Het gewenste moment van levering stem je bij de start af met behulp van een planning.

Voorbeelden van een animatie

Animatie is een veel gebruikt communicatie middel en helpt je boodschap, eenduidig, helder en vermakelijk te brengen. Je doelgroep is er dol op en als de animatie goed is, dan nemen ze de hele boodschap in zich op.

Lees dan eens deze uitgebreide casus van AstraZeneca, zij hadden een ingewikkeld vraagstuk waarbij het maken van een animatie ze enorm heeft geholpen. En kijk ook nog even naar deze verhelderende animatie van K.A. van Daalen.

Wat mensen zeggen over onze animaties

Je hebt kunnen lezen wat de meerwaarde is van een animatie, hoe deze tot stand komt en een aantal toffe voorbeelden ervan gezien. Een animatie is een mooie tool die je bedrijf verder kan helpen in het realiseren van je plannen.
Lees hieronder de reacties van onze klanten die je voor gingen:

Perfecte afstemming over de vraagstelling en mooi hoe de professionals van Buro BRAND worden ingezet.

Koen Perik Costreport.nl

De animaties maken het verhaal rond en zijn ideaal voor intern gebruik op bijvoorbeeld intranet en voor nieuwe medewerkers. Extern zetten we ze in op onze website, in de salesgesprekken en op bijvoorbeeld LinkedIn.

Saila Kiriwenno Suez Prezero

Wil je ook een animatie?

Heb je ook een verhaal dat je wil delen met behulp van een animatie?
Wil je de essentie van je verhaal overbrengen op een laagdrempelige manier?|
Zoek je een multi-inzetbare communicatie tool?

Laten we samen een Aimed Animation ontwikkelen die precies voldoet aan jouw wensen.
Laten we de wereld in BRAND zetten!

Vraag hieronder direct een offerte aan. Of plan een gesprek in waarin we de opties voor jouw organisatie verkennen.

Samen een Animatie maken?

Vraag hieronder direct een vrijblijvende offerte aan.

Nog niet helemaal zeker?

Bel ons en we kunnen je meer vertellen over de verschillende mogelijkheden en toepassingen van een animatie!