Nieuwe huisstijl Buro BRAND

| | Studio BRAND

De lente is begonnen en daarmee ook onze lentekriebels en zin in iets NIEUWS!
We hebben met het hele team van grafisch ontwerpers en illustratoren gewerkt aan een BRAND new logo, een compleet nieuwe huisstijl voor Buro BRAND. En het resultaat is.. verfrissend!

Om tot een helder concept te komen waar we allemaal achter staan hebben we onszelf in tweeën gedeeld: de ene helft als opdrachtgever, de ander ontwerper. Zo zijn we, net als voor ‘echte’ klanten, eerst aan de slag gegaan met een archetype sessie (Carl Gustav Jung). Van daaruit hebben we met mindmaps en moodboards, een look and feel bepaald. Het keyword was ‘geknipt’, dus het kon natuurlijk niet anders dan dat we een knip/plak/schilder- en tekensessie hielden. Deze sessie hebben we georganiseerd om vrijuit ideeën te sparren en gewoon even old-school te knutselen op z’n BRAND’s.

Tijdens deze sessie ontstonden er verrassende logo-ontwerpconcepten, waaronder een ‘uitgeknipt’ woordlogo dat we vervolgens tot een definitief concept hebben uitgewerkt.

Het logo ontwerp is ontstaan met niets meer dan papier en een schaar, welke we vervolgens hebben omgezet naar een mooi afgewerkt digitaal logo. De uitgeknipte letters geven het logo een origineel en speels effect, precies de uitstraling die we nastreven.

Buro BRAND bestaat uit drie verschillende labels:

  1. Studio BRAND – Visueel ontwerp (o.a. huisstijlen, infographics, grafisch ontwerp en illustratie)
  2. BRAND Academy – Visuele trainingen (o.a. workshops Zakelijk Tekenen, Visual Storytelling en Tekenen op de Tablet)
  3. BRAND Business – Visueel faciliteren (o.a. visueel notuleren, brown paper sessies etc.)

Om een duidelijk onderscheid te maken tussen deze drie labels kiezen we ervoor gekozen om voor elk onderdeel een apart logo te ontwerpen met de overkoepelende ‘BRAND’ als basis. Voorheen hadden we Buro BRAND en BRAND business, als twee aparte entiteiten. In de praktijk bleek Buro BRAND echter veel meer naamsbekendheid te hebben en communiceerde wij ook bijna nooit vanuit BRAND business. Deze drie labels, allen onder Buro BRAND, geven meer overzicht en het werkt makkelijker voor zowel de klant als voor onszelf.

Het frisse en opvallende kleurenpalet is geïnspireerd op een stapeltje gekleurde vellen van de tekenwinkel. Op die manier kunnen we de kleuren van de huisstijl ook analoog gebruiken.

Natuurlijk mogen tekeningen niet ontbreken in het geheel, dat is ten slotte wat we doen en wat je terug ziet in onze workshops en infographics. We hebben typische BRAND elementen geïllustreerd en als ondersteunend beeldmateriaal toegevoegd aan onze nieuwe huisstijl. Als je goed kijkt herken je er misschien een paar.

Met veel trots presenteren wij onze nieuwe huisstijl:

Een vraag voor Simone?

Mail Simone